Här inleds nya elittouren
Euro Finans Invitationals första deltävling spelas i Helsingborg Arena 15–16 maj.
Även om turneringen planeras att hållas helt utan publik görs satsningen för att kunna garantera bästa möjliga förutsättningar för TV-publiken.
Tillsammans med C More, Sportkanalen och produktionsbolaget NEP har Euro Finans Invitational tittat på lösningar som garanterar bästa möjliga förutsättningar för att visa högkvalitativ padel på bästa sätt.
— Vi vill ge tittarna bästa möjliga förutsättningar att följa tävlingarna och i Helsingborg får vi nu möjligheter att filma tävlingarna från optimala vinklar, med bra ljus och utan distraktioner. Helsingborg Arena är en av Sveriges finaste arenor och det är kul att man valt att vara med i den här satsningen, framförallt då Helsingborg verkligen är en central punkt för padeln i Sverige, Reza Deheshjoo, Tour Director i ett pressmeddelande.
Satsningen görs över två år och även om årets deltävling mest sannolikt spelas helt utan publik hoppas Euro Finans Invitational och Helsingborg Arena att man framöver ska kunna släppa in publik.
— Padelsporten växer i Sverige, och inte minst här i Nordvästra Skåne. Därför är Helsingborg Arena den perfekta platsen för att arrangera en så pass stor padeltävling som den vi nu planerar tillsammans med Euro Finans. Det här samarbetet ligger helt i linje med vår strävan att ständigt förnya vår verksamhet. Dessutom är avtalet över två år och säkerställer tävlingen i Helsingborg även 2022, med en uttalad ambition om att då även kunna ta emot publik, något vi alla längtar efter, säger Charlie Fält, Arenachef, Helsingborg Arena
Euro Finans Invitational sänds av C More och Sportkanalen och touren består av sju deltävlingar som kommer spridas ut i landet. Sändningarna produceras i samarbete med produktionsbolaget NEP Sweden.