Nya padelbanor

Scandic i nytt padelsamarbete — har öppnat fyra banor vid shoppingcenter

ANNONS

Kungens Kurva Shoppingcenter, beläget intill E4:an strax söder om Stockholm, har fått fyra utomhusbanor:
Satsningen är ett samarbete mellan Scandic Kungens Kurva, Pandox och We Love Padel.

— Att lägga in en padelturnering i samband med konferenser eller spela en timme efter en lång dag i stan eller på jobbet kommer nog bli väldigt populärt bland våra företags- och fritidsresenärer, säger Ulrika Bergström, hotelldirektör på Scandic Kungens Kurva.

Banorna har byggts på det som tidigare utgjorde parkering, i direkt anslutning till Scandic Kungens Kurva. Anläggningen driftas av företaget We Love Padel och banorna kommer att vara öppna för alla med en extra satsning för att attrahera ungdomar till sporten. 

Den 27:e september öppnar bokningen men redan den 19 september tjuvstartade lanseringen med finalen i We Love Scandic Cup som är en landstäckande turnering för barn och ungdomar i åldern 10–15 år och som arrangeras i samarbete mellan WLP, Scandic, Arla och RS Sports.

— Det känns härligt att äntligen öppna upp för utomhuspadel i Kungens Kurva. Samarbetet med We Love Padel är ett mycket bra sätt att utöka vårt utbud av aktiviteter till alla som bor och arbetar här såväl som långväga gäster och coworkare. Att ett extra fokus läggs på att aktivera unga till rörelse är något som känns extra roligt och ligger i linje med Scandics värderingar, säger Ulrika Bergström.

— Vi tror på att bygga folkhälsan genom aktivitet, frisk luft och ett gott skratt. Genom vårt samarbete med Scandic är vi glada att ytterligare kunna öppna upp padel för en ny publik och locka fler att testa denna fantastiska sport, säger Magnus Jansson, sportchef på WLP.


Den här artikeln handlar om: