Foto: Bildbyrån
Padelutrustning

Extrem ökning av padelpryls-sökningar: ”Aldrig sett”

ANNONS

Sökningar på prisjämförelsesajten som innehåll ordet ”padel” ökade med hela 270 procent i juli 2020 jämfört med månaden innan.

— Vi ser en tydlig koppling mellan graden av restriktioner och svenskarnas köpintresse, samt vad som var mest intressant under vilka perioder, säger Oscar Hagman, dataanalytiker på Prisjakt Insights.

Det är ehandel.se som presenterar listan över produkterna som svenskarna sökt mest på det senaste året. Ökningen av ordet ”padel” i sökfältet (inkluderar padelracket och padelbollar) som nådde hela 270 procent i juli, är långt ifrån den mest extrema under året som gick när covid-19 svepte över världen.

— Pandemin i sig och myndigheternas restriktioner och rekommendationer har lämnat ett tydligt fotavtryck i handeln. Under pandemiåret har svenskarna handlat online på helt nya sätt och vi har aldrig sett så stora svängningar i köpintresse, säger Oscar Hagman, dataanalytiker på Prisjakt Insights.

LISTA: Urval av produkter som ökade kraftigt på Prisjakt

Mars 2020: 

  • Medicinska termometrar: 943%
  • Handsprit: 477%
  • Frysboxar: 373%
  • Träningstillbehör: 201%

April 2020: 

  • Sexleksaker: 208%
  • Kontorsstolar: 330%
  • Webbkameror: 1 941%
  • Tangentbord: 82%
  • Datormöss: 92%
  • Datorskärmar: 134%

Maj 2020: 

  • Golfprodukter: 77% (inkluderar golfklubbor, skor, väskor, bollar, handskar, klubbset)
  • Pizzaugnar: 417%
  • Sällskapsspel: 49,9%

Juni 2020:

  • Sport och utomhus-kategorin: 53% (jämfört med snittet på 26 %)
  • Tält: 76%
  • Sovsäckar: 90%
  • Basketbollar: 408%
  • Fotbollar: 89%

Juli 2020:

  • Glasservis: 94%
  • Cirkelsågar: 70%
  • ”Power” Multiverktyg: 95%
  • Stolar: 90%
  • Padel: 270% (inkluderar padelracket och padelbollar)

November 2020: 

  • Friluftskök: 408%

December 2020: 

  • Grafikkort: 222%

Januari och februari 2021: 

  • Längdskidor januari: 109%
  • Längdskidor i februari: 147 %



📷 Följ PadelDirekt på Instagram

Den här artikeln handlar om: