ANNONS
Padelaffärer

KLART: Här är Amanda Girdos nya märke

Foto: STIGA Sports
ANNONS

Under de senaste åren har Amanda Girdo spelat med RS Sports. Nu står det klart att hon lämnar märket för att bli en del av STIGA Sports.

Under förmiddagen kom nyheten att Amanda Girdo ansluter till STIGA Sports.

”22-åriga Höllviken-tjejen Amanda Girdo, 22 har klättrat snabbt på den svenska padelscenen. Nu tar hon nästa steg i sin karriär genom att bli den första kvinnliga proffsspelaren som väljer STIGA Sports Cybershape – ett nytänkande racket som utmanar traditionella normer och banar väg för framtidens padel”, skriver STIGA i ett pressmeddelande.

– STIGA gör något annorlunda. De vågar utmana och tänker utanför ramarna. Jag har alltid sett STIGA som ett innovativt brand – från bordtennis till padel. Att vara en del av deras satsning känns helt rätt, säger Amanda Girdo.

Under helgen spelar Amanda Girdo SPT2, tillsammans med Linnea Björk.

Foto: STIGA

LÄS VIDARE SOM MEDLEM
Låst artikel. Logga in som prenumerant för att läsa. Bli gratismedlem genom att registrera dig här.
Den här artikeln handlar om:

Padel-TV sänder fyra FIP-tävlingar – har tecknat avtal med LTA

Foto: Rocket Padel Bristol, Padel-TV och FIP
ANNONS

Padel-TV kommer att sända fyra FIP-tävlingar i Storbritannien under året och dessutom sända British Padel Tour, inklusive Masters Final samt de första brittiska nationella padelmästerskapen. Det presenterade företaget i ett pressmeddelande under morgonen.

Padel-TV har tecknat ett treårsavtal med LTA (Lawn Tennis Association) för att sända och producera British Padel Tour, inklusive Masters Final samt de första brittiska nationella padelmästerskapen.

Dessutom kommer företaget att sända två FIP Silver- och två FIP Bronze-turneringar under 2025.

Johannes Thomhave, VD för Padel-TV:

– På Padel-TV är vi stolta över att få vara en del av padelns tillväxt i Storbritannien. Genom vårt samarbete med LTA och deras ambitiösa vision för sporten, strävar vi efter att ta padel till nya höjder och leverera en förstklassig tittarupplevelse för brittiska fans. 

– Vi ser fram emot att tillsammans bygga upp British Padel Tour och nya evenemang såsom de brittiska nationella mästerskapen, och skapa en plattform där spelare, fans och sporten kan blomstra.

Det första eventet i partnerskapet blir en FIP Silver i Rocket Padel Bristol 9-13 april.

Tom Murray, Head of Padel på LTA:

– Jag är glad att kunna presentera tävlingskalendern för LTA Performance 2025 samt vårt partnerskap med Padel-TV. Vi har arbetat hårt för att skapa en tävlingsstruktur som ger våra brittiska spelare möjligheten att tävla på hemmaplan året runt. 

– En viktig del av detta är internationella juniortävlingar, som spelar en avgörande roll i att inspirera och stötta nästa generation spelare. Samarbetet med Padel-TV är banbrytande och ett spännande nästa steg. Det är en innovativ plattform som kan lyfta fram sporten och våra brittiska spelare för en bredare publik, vilket gör padel mer tillgängligt och attraktivt.

LÄS VIDARE SOM MEDLEM
Låst artikel. Logga in som prenumerant för att läsa. Bli gratismedlem genom att registrera dig här.
Den här artikeln handlar om:

Padelbolaget Acenta Group noterat på First North – satsar på global expansion

Genrebild
ANNONS

Acenta Group har noterats på First North Growth Market och kan nu handlas under tickern "PADEL". Bolaget är verksamt inom padelindustrin och köper, installerar och har serviceavtal för underhåll av banor.

Acenta äger för närvarande 50 padelbanor och erbjuder utrustning via sitt varumärke Peliga, som säljs genom bolagets e-handelsplattform. Utöver det driver bolaget även Acenta Padel Tour, en av Norges största tourer.

- Det finns en stor marknad för padelbanor i andra hand och vi har för avsikt att köpa många fler än vad vi har i dag, säger vd Håkan Tollefsen till Börsvärlden

- När andra talar om ’padeldöden’ ser vi en chans att köpa upp lönsamma anläggningar och expandera globalt.

Enligt sajten Börsvärlden siktar Acenta på att omsätta 35 miljoner kronor i år och bli en global ledare inom fem år. På den europeiska marknaden lyfts särskilt marknaderna i England fram, men även Polen och Nederländerna nämns, samtidigt som bolaget satsar på tillväxt i Nordamerika och Asien. I Sverige har Acenta nyligen köpt 18 banor i Åby Padel.

- Vi har en femårsplan och fokus på vår gameplan. Det är nyckeln till framgång, säger Håkan Tollefsen och utvecklar:

Acenta Group har noterats på First North Growth Market och kan nu handlas under tickern "PADEL"

- Noteringen ger oss bättre tillgång till kapitalmarknaden och möjliggör en snabbare expansion, både genom förvärv och investeringar i nya marknader, säger Tollefsen.

LÄS VIDARE SOM MEDLEM
Låst artikel. Logga in som prenumerant för att läsa. Bli gratismedlem genom att registrera dig här.
Den här artikeln handlar om: