Här är Matchi:s förlust i siffror — räknar med att gå med vinst om ett år
Den svenska bokningsappen Matchi går med 62 miljoner kronor i förlust, en fördubbling mot förra årets resultat.
“Förlusten blev i linje med prognosen”, säger Daniel Ekman, VD på Matchi till Breakit.
Svenska Matchi, den marknadsledande bokningsappen för bland annat padel, visar en förlust på 62 miljoner kronor.
— Vi har dalande siffror på den svenska marknaden men det kompenseras till viss del av att vi växer utomlands, säger Matchi:s VD Daniel Ekman till sajten Breakit.
”Vill bli ett lönsamt bolag”
Omsättningen i bolaget steg, och Matchi-koncernan omsätter dryga 100 miljoner för närvarande. Ekman menar att bolaget om ett år planerar att gå med vinst och är inte särskilt orolig för framtiden.
— Förlusten blev i linje med prognosen.
Och fortsätter:
— Sen beror det lite på hur mycket investerarna trycker på för att växa. Men vi vill bli ett lönsamt bolag igen så vi kan göra satsningar mer oberoende av det finansiella klimatet.
Matchi har under de senaste åren förvärvat ett antal olika företag. Däribland Padelboard, Padelgo och TPC Matchpoint. I våras tog man in 50 miljoner kronor i två nyemissioner.