Padel Mates lanserar ny tjänst — tar in 24 miljoner för globalsatsning
Matchmaking-appen Padel Mates tar ytterligare kliv framåt, inför en ny lansering lovar de en helhetslösning som förbättrar tjänsten för både hallarna och padelspelarna.
Padel Mates är appen för matchmaking som används av både padelspelare och hallar.
Breakit var först att rapportera om att det svenska företaget har genomfört en nyemission på 24 miljoner kronor där affärsmannen Bader Alshayea står för den största delen.
Affärsmannen är baserad i Kuwait och kommer att axla rollen som strategisk investerare. Han kommer hjälpa Padel Mates att växa i Mellanöstern.
I en kommentar till breakit.se säger en av medgrundarna Daniel Dawood,
— I Kuwait har man redan etablerat sig och blivit historiska med den första padelturneringen för kvinnor.
Han fortsätter:
— Där är vi redan väldigt starka, en av de största plattformarna. Detta har skett utan marknadsföring, genom mun till mun.
Lanserar ny helhetslösning
Grundarna berättar för Breakit att de lanserar en ny helhetslösning under våren, med en communitytjänst, en B2B-tjänst och en helhetslösning som kommer förbättra tjänsten för både padelspelarna och hallarna.
Nu vill Matchmaking-appen fortsätta utveckla tjänsten till en produkt som erbjuder allt.
— Vi vill inte bygga en okej produkt. Det är avancerat att skapa en för användarna enkel produkt och det har krävts energi och hårt arbete, säger medgrundare Daniel Dawood till Breakit.
ARKIV: Galna bollen: "Publiken i Menorca är i extas"