Playtomic sluter avtal med stort varumärke
Wilson och Playtomic har undertecknat ett avtal med huvudsyftet att expandera padel globalt och skapa mervärde för padelcommunityt. Avtalet syftar särskilt till att främja padel i tillväxtländer som börjar utöva denna efterfrågade sport. Detta meddelar aktörerna i ett pressmeddelande.
Avtalet uppfyller behoven hos klubbar som letar efter förvaltningsverktyg och spelare som letar efter det bästa materialet att spela med.
På så sätt kommer Wilson enligt pressmeddelandet ”dra nytta av den gemenskap av padelspelare som Playtomic har tillgång till för att tillhandahålla evenemang, upplevelser och kvalitetsmaterial som är anpassat till varje spelare och på så sätt också kunna föra varumärket närmare spelaren”.
Bokningsappen kommer å sin sida ”att kunna dra nytta av Wilsons närvaro och i racketsportens värld för att hjälpa dem med processen för internationell expansion till tillväxtländer inom padel”.
"Wilson Brand Mission Statement är att främja hälsosamma levnadsvanor genom sport och ge varje människa möjlighet att leva som en idrottare, vi är övertygade om att padel är en av de viktigaste sporterna för att uppnå detta uppdrag, vi är mycket motiverade av detta samarbete med Playtomic, med huvudmålet att fortsätta växa gemenskapen av spelare och skapa en skräddarsydd spelupplevelse för att möta spelarens förväntningar", säger Wilson Global Padel Director, Iñaki Cabrera.
Aktörerna menar att deras visioner stämmer överens i många avseenden, särskilt när det gäller uppdraget att föra padel närmare samhället och få sporten att växa på gräsrotsnivå.
"För oss är Playtomic en livsstil och vi tror att vi tillsammans med Wilson kan hjälpa många padelspelare att förbättra sitt spel och få ut det bästa av denna sport genom att anpassa upplevelsen för varje användare", säger Pablo Carro, medgrundare och CSO för Playtomic.
ARKIV: