Svensk Padel

Padelprofilens sylvassa kritik mot Navarro: Bedrövligt beteende, inte omtyckt

ANNONS

Experten Andreas Ehrnvall ryter i från ordentligt i det senaste avsnittet av podcasten ”Mr Padel”.
Han menar att superstjärnan Paquito Navarro fått alldeles för lite kritik för sitt beteende på banan.

”Jag hoppas, för Di Nennos skull, att han hittar en ny partner”, säger Andreas Ehrvall i podden.

Paquito Navarro och Martin Di Nenno hade en fantastisk framförallt andra del av säsongen i fjol och var i final i åtta raka tävlingar. De var så pass bra att de i den sista tävlingen hade chansen att gå om AleGalan och Juan Lebron som världsettor. Men den här säsongen har inte varit alls lika positiv för paret. Visserligen tog de hem titeln i den första Premier Padel-tävlingen i Doha men på WPT har de bara lycktas nå en final på elva turneringar.

I framförallt de senaste tävlingarna har de dåliga resultaten visat sig i Navarros kroppsspråk, med negativa gester och ibland har han till synes bara gett upp.

”Alla har pratat så mycket och klagat så mycket på Lebron, hur han beter sig och så vidare, men det är aldrig någon som har kritiserat Paquito. Titta hur han har bettet sig under de tre senaste tävlingarna, skiter i det, de förlorar första set sen är det kört liksom, säger Andreas Ehrnvall.

Poddkollega Jesper Hussfelt fyller i:

”Har du sett att han ibland går ut ur buren mitt i en boll?”

”Mer eller mindre halvt förnedrad”

Ehrnvall igen:

— Jag tycker han är en väldigt dålig lagspelare. Så fort det går lite emot och stackars Di Nenno missar nån boll, då tycker han att han spelar med världens sämsta spelare. Jag hoppas, för Di Nennos skull, att han hittar en ny partner. Det är ju faktiskt så att Paquito bytt partner många gånger och jag vet att Paquito inte alls är speciellt omtyckt av de här spelarna. Framförallt inte bland argentinarna.

Framförallt är det hur Navarro beter sig i motvind som stör experten.

— Så fort det går bra, då är man clownen och då kan man showa. Men så fort det går emot så är han inte en schysst partner, och det tycker jag han har visat. Och jag tycker att sista setet i semifinalen mot Fede Chingotto/Juan Tello (I Premier Padel i Paris), det är rent jävla bedrövligt beteende på den här nivån. Denna stackars Di Nenno som är den hårdast arbetande padelspelaren jag har sett, som kanske inte har så mycket gratis, men han är en jävla kämpe och ger alltid hundra och blir mer eller mindre halvt förnedrad av den här Paquito, clownen.

Lyssna på avsnittet här.

ARKIV: Se fantastiska bollen i Premier Padel.

Den här artikeln handlar om: