Elitepadel hjälper dig att välja det bästa padelracket för dig
E-handel för padel ökar kraftigt varje år och nådde nya nivåer 2021. En del förutspår att marknaden har varit aningen omogen i form av att helt nya padelspelare strömmade till de nybyggda padelhallarna och köpte nya padelracket genom att t.ex. kombinera designen och priset som två av de viktigaste kriterierna - vilket det kanske inte borde vara.
Problemet är att de fysiska butiker som erbjuder padelracketar ofta har ett relativt litet sortiment (jämfört med e-handlare som Tengo.se och Racketspecialisten.se). Dessutom är det svårt att testa racketarna och det är därmed svårt att ta ett så bra beslut som möjligt. Nu finns det däremot olika sorters plattformar skapade av Elitepadel Sweden AB som hjälper dig att ta välinformerade beslut.
Vad gör Elitepadel?
Elitepadels målsättning är att hjälpa dig som padelspelare så att du kan välja de bästa produkterna inom padel för just dig. När du ska köpa t.ex. ett nytt padelracket eller ett par nya padelskor så gäller det att du har så mycket information som möjligt för att kunna ta ett välinformerat beslut.
Genom att följa Elitepadel på sociala medier som Youtube och Instagram eller besöka deras plattform så kan du få åsikter och recensioner om produkterna som Elitepadel har testat.
Guider, tester och recensioner på Elitepadel.se och Elitepadel.com
Den största plattformen för bolaget är än så länge Elitepadel.se med sina tusentals unika besökare per månad, men de tror minst lika mycket på den internationella satsningen Elitepadel.com och Youtube-kanalen.
På hemsidorna publiceras inte bara recensioner, här finns också informationsartiklar som berättar om padelregler och svensk statistik om padel m.m.
Recensionerna kombineras med alla vertikaler och ger besökaren en helhetsbild som innehåller fakta om racket, Mickes personliga åsikter efter att ha spelat med racket, test och recension i videoformat, unika rabattkoder till butiker där du kan köpa racket och mycket mer.
Mikael Rohana, testare av padelracket på Elitepadel.
Mikael Rohana testar alla racket och lämnar sitt omdöme och recension
På Elitepadels Youtube-kanal, som förväntas bli en av de största plattformarna med bästa räckvidden i framtiden så testar Mikael Rohana, även kallad Micke, olika padelracket och ger sina konkreta tankar om produkterna. I recensionerna så börjar han berätta fakta om racket för att sedan provspela med det. Efter att ha testat racket så ger han sitt utlåtande om hans personliga åsikter för att kunna hjälpa tittaren att ta ett bra beslut.
Besök Youtube-kanalen och följ Elitepadel här.
Andra sociala medier
Det är även Micke som är ansvarig över bolaget Instagramkonto. Här får du följa med behind the scenes vid inspelningar, se vad Elitepadel jobbar med just nu och mycket annat. Kontot är nystartat med växer stadigt - du kan följa Elitepadel på Instagram här.
“I februari tävlade vi ut ett Adidas Metalbone Ctrl till ett värde av 3995 sek. Det enda du behövde göra var att svara på tre frågor för att ha chansen att kunna vinna ett av marknadens finaste padelracket.” berättar Anton Gustafsson, VD på Elitepadel Sweden AB.
Hittills testat över 70 padelracketar
Om vi utgår från att en padelspelare har testat 1-3 olika padelracket i snitt så har Elitepadel samlat på sig ett ordentligt försprång genom att ha testat många olika modeller och har därmed kunnat bilda sig en uppfattning om hur segmentet ser ut på marknaden.
“Micke har testat över 70 stycken olika padelracketar sedan vi drog igång ordentligt i höstas. Nu under våren kommer han att passera 100 olika modeller. Målsättningen är att kunna testa och recensera ca 100-150 olika padelracket per år.” fortsätter Anton.
Hjälper dig att välja det bästa padelracket för dig
Genom att utföra fysiska tester av olika padelracket på padelbanan så kan Mikael och kollegorna på Elitepadel hjälpa dig att välja rätt i djungeln av padelracket.
Anton Gustafsson kommenterar;
“Majoriteten av fysiska butiker som säljer padelracket har små sortiment och du har inte möjlighet att testa racketarna. Våra kostnadsfria tjänster fyller en lucka på den svenska marknaden där vi underlättar för köparen att våga beställa racket online. Dessutom kan vi erbjuda våra besökare och följare exklusiva rabattkoder inom padel.”
Konkreta omdömen och unika åsikter hjälper dig att ta beslut
Målsättningen med bolagets tjänster och plattformar är att hjälpa dig som padelspelare att kunna ta välinformerade beslut kring dina padelprodukter. Anton fortsätter:
“Vi är idag en av Sveriges ledande plattformar för padel online med över 25.000 unika besökare i månaden på Elitepadel.se som når våra guider genom att aktivt söka efter hjälp.
Vår stora guide för bästa padelracket är resultatet efter att vi har sammanställt våra egna åsikter, racketarnas egenskaper och andra viktiga aspekter.“
Internationell satsning på padel
Bolaget har precis lanserat Elitepadel.com som är första steget ut på den internationella padelmarknaden. Sajten är på engelska och ska kombineras med engelsk textning på Youtube-recensionerna.
“Vi växer kraftigt på den svenska marknaden och kommer att fortsätta att investera för fortsatt tillväxt på vår hemmamarknad. Men att ta steget ut på den internationella padelmarknaden är naturligt och ett viktigt steg för oss. Vi är mycket glada över att Elitepadel.com har lanserats och får växa jämnsides med den svenska plattformen.”
Perfekt nischad plattform för annonsörer att synas på
Enligt Anton så är även Elitepadels olika plattformar perfekta platser att exponeras på för bolag som säljer produkter eller tjänster inom just padelvärlden;
“Våra plattformar är utformade på ett sätt som gör att alla som besöker oss gör det genom att själva aktivt söka efter hjälp inför ett köp. De sitter alltså beredda på att genomföra köp eller liknande och vill bara få den sista informationen som stöd innan de genomför transaktionen. Idag når vi en nischad köpstark målgrupp på tusentals unika besökare på Elitepadel.se per månad och våra Youtube-videos visas över 300 timmar per månad (växer månad till månad). Vi är helt enkelt det givna valet för aktören som vill synas inför padel entusiaster som sitter med betalkortet redo i handen.”