Foto: Bildbyrån / Rocket Padel
Padelutrustning

Svenska varumärket satsar internationellt — byter ut loggan: ”Ny fas”

ANNONS
Rocket Padel drog till med ett avancerat aprilskämt 1:a april.
Åtminstone delvis — nu byter varumärket/padelbutiken logga i samband med en internationell satsning.

Den 1:a april skrev Rocket Padel att de blivit stämda för sin raketliknande logga av ett amerikanskt rymdbolag, men i själva verket var det en PR-kupp i en pågående rebranding.

— Vi förbereder företaget för en ny fas och en internationell utrullning. Vi har funderat på att göra om loggan under en längre tid och det passade bra nu då vi flyttar om mycket i vårt fokus och utbud, säger Sebastian Gordon, grundare av Rocket Padel.

Rocket Padel är en av padelaktörerna som vuxit fram starkt under den enorma padelboomen i Sverige senaste året. Företaget säljer idag sitt egna varumärke och andra varumärken över disk i tiotalet fysiska butiker i tre olika länder, samtidigt som de erbjuder ett brett sortiment online.

Nu byts den gamla raket-loggan ut mot en ny.

— Som ett led i vår utveckling behöver vi en logotyp som är tydligare och gör sig bra på kläder, samt passar bra i en global padelkontext, och vår nya logga gör det, fortsätter Sandra Marinoni, Art Director på Rocket Padel.

Den nya logotypen presenteras inom kort.
Den här artikeln handlar om: