Foto: Montage
Svensk Padel

Bokningsbotarna fortsätter att härja trots åtgärder

ANNONS

I januari kunde PadelDirekt berätta att bokningsbotar ”stjäl” padeltider runtom i Sverige.
Drygt två månader senare fortsätter bokningssystemet Matchi att tampas med problemet.

— Vi har gjort en hel del jobb och framsteg kring detta och ser en avsevärd skillnad på förekomsten av botar, skriver Helena Joelsson, kommersiell chef på Matchi, i ett mejl till PadelDirekt.

PadelDirekt nyhet slog ned som en bomb mitt i den svenska padelhysterin. De redan frustrerade padelamatörerna — allt från nybörjare till medel+++-are — som på många platser i Sverige har svårt att hitta en ledig padeltid närmaste veckorna gick i taket över botarnas inträde. Padeln får sällan utrymme i riksmedia men detta upprörande fenomen har uppmärksammats av allt från SVT och SR till Omni och Breakit.

— Dessa bokningar säljs sedan vidare i diverse Facebook-grupper och stängda trådar, var en av Matchis kommentarer om botarna som fick alla oss padelälskare att rasa.

Men även om bokningstjänsten Matchi agerade snabbt för att komma tillrätta med utnyttjandet av sitt digitala bokningssystem så har man inte riktigt lyckas stoppa botarna.

— Så länge intresset och trycket på bokningar är så här stort kommer liknande försök att fortsätta göras, vi tar detta på största allvar och jobbar löpande för att förhindra att detta kan ske, skriver Helena Joelsson, kommersiell chef på Matchi, i ett mejl till PadelDirekt.



📷 Följ PadelDirekt på Instagram

Den här artikeln handlar om: